Wszyscy nauczyciele doskonalili swoje kompetencje metodyczne i językowe, pogłębiali wiedzę z zakresu najnowszych trendów dotyczących skutecznych i skutecznych metod i form pracy z uczniami. Swoje kursy opisują w następujący sposób:
Katarzyna Nikiciuk i Elżbieta Korzeniecka
Practical Uses of Technology in the English Language Classroom
Szkolenie obejmowało 60 godzin dydaktycznych, podczas których omówione zostały następujące zagadnienia:
• narzędzia: Google Docs, Google Drive, Google Presentations
• tworzenie podcastów
• korzystanie z serwisów społecznościowych (np. YouTube), systemy zakładkowe (Diigo)
• tworzenie kanału w serwisie YouTube
• narzędzia systemu blogowego Blogger i ich zastosowanie w tworzeniu blogu
• praca z programem Animoto (przygotowanie i publikowanie filmów z wykorzystaniem zdjęć)
• avatary i strona Voki
• tworzenie filmów animowanych (Dvolver)
• padlet – tablica korkowa online
• TodaysMeet jako przykład narzędzia typu back channel, czyli narzędzia do czatu online
• tworzenie QR kodów
• wykorzystanie zasobów internetu
• bezpieczeństwo w internecie
Igor Karpiuk
Methodology and English Language for Secondary Teachers
Podczas kursu omawiane były następujące zagadnienia:
• metody nauczania gramatyki i słownictwa
• wykorzystywanie muzyki, obrazów, opowiadań i elementów dramy w procesie nauczania
• metody zachęcania uczniów do samodzielnego zdobywania wiedzy
• sposoby pracy z uczniami o różnych zdolnościach, predyspozycjach i stopniu zaawansowania językowego
• pomysły zachęcające uczniów do pracy w parach i grupach
• wykorzystywanie teksów pisanych w nauce języka
• wykorzystywanie materiałów online
• wykorzystywanie sztuki w procesie nauczania
• podstawy CLIL (Content and Language Integrated Learning)
• radzenie sobie z "trudną młodzieżą"
Warsztaty był także okazją do wymiany doświadczeń z nauczycielami z innych krajów w zakresie najnowszych metod pracy z młodzieżą oraz dobrych praktyk nauczania.
Ewa Kiersnowska
English Language Improvement Course
obejmował:
• czytanie autentycznych tekstów angielskich,
• kreatywne pisanie tekstów
• uczenie się angielskiego poprzez poezję, przez odgrywanie różnych ról,
• użycie dramy w nauczaniu języka angielskiego
• uczenie się języka poprzez sztukę
• dyskusję
• kreatywne dyktanda
• ćwiczenia z gramatyki, słowotwórstwa,
• kolokacje, idiomy
• krzyżówki i puzzle słowne
Michał Dobkowski
Content and Methodology for Secondary Teachers
program skierowany do nauczycieli uczących swojego przedmiotu w języku angielskim. Dzięki zajęciom miałem okazję poznać nowe, niekonwencjonalne sposoby wykorzystania języka angielskiego z różnych przedmiotów. Poprzez ciekawą lekcję biologii mieliśmy okazję zapoznać się z funkcjonowanie komórek ssaków, poznać ich fachową terminologię w języku angielskim. Poprzez zajęcia z historii i matematyki dowiedzieliśmy się jak wykorzystywać multimedialne technologie przy tworzeniu ćwiczeń i interaktywnych zadań dla uczniów. Ważnym elementem kursu były zajęcia, podczas których ćwiczyliśmy poprawne formułowanie poleceń i instrukcji dla uczniów w języku angielskim. Największą zaletą kursu było z całą pewnością zdobycie cennej wiedzy odnośnie wprowadzania niekonwencjonalnych metod nauczania i wykorzystania metod aktywnych w pracy z uczniem. W takcie całego kursu poznaliśmy wiele ciekawych ćwiczeń, poleceń z różnych przedmiotów, które można wprowadzań w codziennej pracy z uczniem. Wszystkie zajęcia odbywały się w języku angielskim, co było doskonałą okazją do polepszenia swojego warsztatu językowego.
Urszula Orpik
Creative Methodology
Kurs metodyczny, który przedstawiał rożne metody nauczania i uczenia się języka angielskiego. W programie szkolenia znalazły się takie punkty jak:
• dostosowanie nauczania do różnych stylów uczenia się(różne typy uczniów i ich potrzeby)
• kreatywne nauczanie gramatyki, słownictwa i wymowy
• dostosowanie ćwiczeń z podręcznika do potrzeb ucznia
• uczeń jako źródło wiedzy
• opowiadania i historyjki-kreatywne czytanie ( storytelling )
• muzyka i materiały wizualne podczas lekcji
Celem kursu było doskonalenie własnego warsztatu pracy, wprowadzenie i zastosowanie aktywizujących metod nauczania oraz praktyka języka angielskiego. Efektem udziału w kursie jest świadomość ciągłego wprowadzania różnych metod nauczania w celu motywowania ucznia do osiągnięcia wymaganej kompetencji językowej.